Veel gestelde vragen

Tijdens mijn kennismaking gesprekken krijg ik veel vragen over mogelijkheden mbt trouwreportages. Hieronder een overzicht van de meest voorkomende vragen en natuurlijk de antwoorden.


• Hoeveel foto's krijgen we?

Met de All in trouwreportage  hangt dat af van de aantal uren dat ik er bij ben. Denk aan ca. 250 digitale bestanden als ik 8 uur aanwezig ben. Met de Shoot & bestel trouwreportage heb je dat zelf in de handen.

• Hoe worden de digitale foto’s aangeleverd?

Op usb in een mooie opbergbox of via download.

• Bewerk  je alle foto’s?

Alleen diegene die de selectie halen.

• Krijgen we ook de niet geselecteerde foto’s?

De foto’s die buiten de selectie vallen mankeren wat, variërend van onscherpte tot aan gasten die voor de lens springen etc, die worden niet geleverd.

• Werk je alleen?

Ik werk alleen, voorbereidingen, fotograferen, de nazorg en levering.  Wil je een tweede fotograaf inhuren dan kan ik altijd in mijn netwerk van collega's een oproep doen.

• Wat als je camera kapot gaat?

Geen nood, ik heb altijd back-up apparatuur bij me!

• Mogen gasten en familie foto’s maken gedurende de dag?

Daar heb ik op zich geen problemen mee zolang niet iedereen met een smartphone voor mijn neus springt op de meest belangrijke momenten. Tijdens de fotoschoot op locatie sta ik echter geen andere fotograferende mensen toe. Overigens is het wellicht een idee om het gebruik van smartphones tijdens jullie trouwdag aan banden te leggen. Het is tenslotte gezelliger als iedereen lekker met elkaar kletst ipv alsmaar op hun schermpje zit te kijken. En niet geheel onbelangrijk, Je wilt toch ook gezellige foto's van de trouwdag.

• Wat als je ziek bent op onze trouwdag, heb je een vervanger?

Voor een verkoudheidje/griepje blijf ik niet zo gauw thuis. Mocht er iets ernstiger aan de hand zijn dan zal ik er alles aan doen om een juiste vervanger te vinden. Ik zit in een groot netwerk van fotografen die ik kan benaderen.

*ivm met de Covid-19 reglementen blijf ik nu wel thuis als ik snotterig, koorts of grieperig ben! Maar ik zal er dan voor zorgen dat er een andere fotograaf mijn taak kan waarnemen.

• Moeten we een aanbetaling doen?

Nee, geen aanbetaling. Wel stuur ik de factuur met het afgesproken bedrag 1 maand voor de trouwdatum op en moet nog voor de trouwdag betaald zijn.

• Wat als de trouwerij niet doorgaat, moeten we dan wel betalen?

Dat ligt een beetje wat daarvan de reden is en hoe ver voor de datum. Ik heb natuurlijk de dag voor jullie gereserveerd en heb waarschijnlijk al werkzaamheden uitgevoerd. Gaat de bruiloft niet door dan mis ik inkomen. We spreken gezamenlijk een reëel bedrag af. Indien de trouwdag wordt verzet, dan schuift uiteraard de betaling ook op.

• Hoe lang duurt het eer we de foto’s of het album ontvangen?

Alleen de foto’s op usb binnen 3 weken, met een album tot 6 weken. Heb je beide besteld ontvang je alles binnen 6 weken in een keer geleverd.

• Eet je mee met diner?

Nee, het is een familie aangelegenheid maar een broodje o.i.d. Achter de coulissen stel ik best op prijs.

• Wie bepaalt de fotoshoot locatie?

Dat kan de klant maar ook de fotograaf bepalen, ligt een beetje aan diverse factoren die besproken worden tijdens het kennismakingsgesprek.

• Staat je vraag er niet bij? Neem dan gerust even via onderstaand formulier contact op.